Tuesday, January 11, 2011

si cantik

ye kau memang cantik
ada tahi lalat, ada lesum pipit
ambik gambar dalam tandas
letak kat facebook status jadi panas

ye kau memang cantik
kulit putih, mata menawan
sekali pandang macam rozita che wan
pakai shawls pulak tu aku pon tak tahan

ye kau memang cantik
senyum manis, bibir pon merah
amik gambar elok la sikit
jangan sampai Tuhan marah

ye kau memang cantik
buat video, upload kat youtube
ramai stalker boleh tengok
silap bulan, kuar rumah ada kat pintu

ye kau memang cantik
macam aishah la katakan
nak islam buat la cara betol
jangan berlagak macam ayam

ye kau memang cantik
tak perlu bagitau semua orang
sementara je Allah bagi pinjam
sampai masa kena pulangkan

ye kau memang cantik
nanti bakal jadi menantu
ingat Tuhan, ingat Rasul
kembalilah kepada yang satu

p/s: penulisan ni tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau pon yang telah meninggal dunia.

wallahua'lam

15 comments:

Nooreena said...

Terbaik la Encik Hansuke! Cepat tulis di notes FB!!

hansuke said...

saya mana ada dah fb cik nooreena. dah deactivate..:P

Nooreena said...

Dan saya pasti, akan activate tidak lama lagi. Heheh :P

Amar san said...

sape ade facebook itu loser.

(aku teringat ada mamat loser marah kat aku masa aku kutuk fb dulu. ko ingt lagi x kat mamat tu? emo betul dia. haha)

Amar san said...

wohh.. hampir terlupa pula saya nak ucapkan tahniah kepada bro hansuke kerana telah berjaya menghasilkan karya puisi kedua dalam bentuk pantun.

cayalah!! hehe

ni link blog kawan aku, puisi2 dia boleh tahan sedap. selalu kluar suratkhabar.

http://wardahputeh.wordpress.com/

hansuke said...

nooreena:

not this time. insya Allah never again. i've never been any happier..:)

hansuke said...

amar san:

aku rasa macam aku tahu je sapa mamat tu..:P

aku nak je boleh tulis puisi tak macam pantun ni, kena banyak belajar lagi la kot, insya Allah lama2 boleh.

neway, thanks bagi site, maybe aku ble belajar skit2 dari situ. insya Allah.

p/s: tgk jam, aku takleh tido lagi arini, entahla..

miss lolly a.k.a luvfareda said...

hohohohoho.

MarsMaseira said...

ye kau memang kacak
rambut tajam tegak terpacak
tshirt sendat seluar ketat
tapi sorry aku tak minat.

ye kau memang kacak
tapi sayang tak cukup bijak
biar segak rupa, juga segak otak
dan dalam hati, jangan pernah bongkak.

ye kau memang kacak
jadi tak perlu riak :)

p/s: penulisan ni tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau pon yang telah meninggal dunia. LOL :P


p/s 2: did someone mention about having a facebook itu loser?

well I guess I'm a winning loser then :P :P :P

hansuke said...

marsmaseira:

ces..:P

oh, saya tak kacak
rambut sikit selalu je botak
baju serabai seluar tak pernah ketat
otak tak bijak apa lagi segak

oh, tidak
saya tak kacak
tambah lagi nak riak


haha~ mengarut di pagi hari..:)

MarsMaseira said...

oh awak tak kacak
memang tak maksudkan awak
biar rambut sikit, selalu botak
janji happy, hidup tak sesak :)

Nurul Ain said...

nice one!!! :)

Nurul Ain said...

nice one!!! :)

hansuke said...

masmaseira:

haha. tau la..:)

Amar san said...

ni aku reply pakai haiku.

malam dingin
aroma milo membuai rasa
hansuke sungguh hensem

haha!