Sunday, February 14, 2010

tua lagi setahun

haritu lepak umah kakak. mak dan adik je ada, kakak pergi kerja. masa kat meja makan, tiba-tiba mak cakap,

mak: "nanti birthday kamu kita buat pelik sikit ok tak?"

aku: :pelik macam mana tu?"

mak: "kita buat solat hajat berjemaah, tapi kalu kamu nak beli cake pon ok jugak"

aku: "ha ha..dah lama saya terfikir mak, ingatkan saya sorang je pelik nak buat benda camni"

adik: "ok gak tu, abang jadi imam la" sambil tersenyum.

perbualan ni berlaku minggu lepas, khamis aritu mak aku minta maaf sebab terpaksa cancel rancangan kami tu. katanya nak balik kampung raya cina. aku cakap ok je kita buat hari lain, takyah la buat spesifik pada hari lahir. mak pon tersenyum dan bersetuju.

sepatutnya hari ni la kami solat hajat sempena hari lahir aku. tapi takpe la nanti mak balik still boleh solat sama-sama. aku plan nak ajak rakan-rakan sekali, maybe nak buat makan-makan sikit pas solat hajat tapi rasa macam besar plak jadi nya nanti. tengok dulu macam mana. kakak cadangkan buat pulut kuning tapi aku malas menyusahkan mak, nanti dia jugak yang susah-susah buat benda alah tu.

maka, macam biasa, harini aku duk sorang-sorang kat umah sewa. budak-budak semua balik cuti. message wish birthday dalam hp ada lagi belom di balas. nanti la tu kot. tapi apa sebenarnya perasaan aku ketika ni aku pon tak tau nak explain camne. nak kata boring tak lah jugak, nak kata lonely tak lah pulak. umur makin naik, tapi rasa macam biasa je. cuma ada sikit la rsa lain mungkin. sikit. message dan call free Celcom bagi 7 hari sempena birthday, lumayan betol sampai 7 hari free call. tapi aku tak tahu nak call sapa. haha~

pergh. apa aku mengarut. dah jadi diary la plak entry aku kali ni. better stop.

selamat menyambut hari raya cina kepada yang berkaitan.

6 comments:

gadishebat. said...

hahaha.solat hajat bg smpai jodoh cepat ke macam mana?ehehe ;)

hansuke said...

hahaha.
kuam asam. tambah rezeki la. kalu cepat jumpa jodoh pon ok jugak..:)

sapek said...

salam...
fif...
first of all..
Happy Birthday...
tak nak komen banyak...
Jodoh ditangan Allah...
Lu fikirlah sendiri...
Pandang kehadapan...
Usaha ap yg patut...
Jgn mudah padam...
Plan what to do...
Make it,Do it, Love IT...
Salam...

M.a.N.I.S.z said...

nk wish gak la..hepi befday 2 u!!!yg ke bape tahnyer..

Liyana said...

salam,
ha ha. maaf lambat sikit. hahahahaha... 27!!!! walaupun berjiwa muda jangan ingat saya xtaw umur awak berapa! hahaahaahha~ semga panjang umur murah rezeki. semoga dalam perlindungannya ;)

(ini dolat) --> internet kene sambar petir

hansuke said...

dolat:

pandai la kamu reka citer.
saya ni muda lagi la. hehe~

hm..internet disambar petir? duk melangut la kamu ye..:)