Monday, September 7, 2009

benti kije lagi

aku benti kije lagi. kali ni selepas dikompem beberape bulan. kalu ikutkan kije2 dulu aku cau sebelum kena kompem. kira ade improvement la aku berjaya dikompemkan dulu sebelum benti. haha. sbnrnya kije audit memang best. aku sgt2 suke. tapi boss yg banyak mengambil kesempatan keatas kerajinan dan kemahiran aku buat kerja, tapi tak mau gak bagi gaji yg sepatutnya.
"so, u will be comfirm soon, and ur increment will be RM200, keep up the good work" aku terdiam, dia menanti reaksi aku. tapi aku tak tunjukkan ape2 reaksi. Tuhan je tahu aku rase cmne time tu. aku buat relax je. buat cool. tapi sbrnya aku dah niat kalu dia tak hargai aku sebagai employee dia yg bagus (cewah! ehhe) aku nk cau. aku saje stay nk tgk dia increase gaji aku berape. standard kat audit firm lain, aku dah layak dapat lebih..boss ni je kedekut nk mampus. tak berbaloi dowh kije kat situ!!! dahla staff benefit langsung takde..@#*&^ punye org.

1 september aku letak jawatan, sebulan nyer notice. padan muke boss. dalam diam dia tanya employee lain aku benti sebab ape. ahhah. tau pon nk tau sebab ape aku benti. yg paling best tak sorg pon tau nape aku benti. aku sgt secretive kali ni..huhu~
selang 2 hari pas aku letak jawatan ade sorg minah ni bagi surat benti. kate nya kat boss sebab nk sambung belajar full-time tapi hakikatnya dia dah dpt kije lain kat hotel mane entah. department account kat hotel mahal seh, memang patutla dia cau. dia dah ckp kat aku takde future kat situ n dia tgh cari kije lain. boss cm separuh mati sb minah ni nk benti. yela, awek cun, buah hati kot, "nice to look at", seksi tara ingat..haha. dah pon nk cau. aku rase boss cm tak percaya sb minah ni paling sikit dapat kerja dan gaji bole dikira agak tinggi berbanding aku ni yg kijer berlambak2 nk kena siap. mungkin dia tak faham nape minah tu nk cau gak.

bulan october nnti ade lagi mbr2 aku yg nk benti. pastu aku tak tau la berape ramai yg terkena virus aku benti mengejut. haha. lame2 tinggal senior dan boss je yg stay. lantak la..

aku bersyukur dapat peluang kije kat tempat chinese. maklumla aku sorg je org melayu dalam office tu. pengalaman manis mmg takleh aku lupe bersama rakan2 kerja kat situ.
harap2 dapat boss yg best skit kali ni kat tempat lain.

moral of the story: cari la boss yg menghargai kita, bagi gaji setimpal dgn usaha kita, atleast ade la staff benefit ke ape ke, baru la org nk stay..hm..

wallahualam.

13 comments:

KaCanG MaSiN said...

Beb...keje ngan aku jer...
aku bos yang baik wat...
uwahahaha

hansuke said...

ceh..aku tau ko gaji mahal seh..hehehe..aku dah apply audit firm lain la..harap2 dapat la..=)

gadishebat. said...

best gile sng dpt keje,harap2 dpt yg better :)

cyruscope said...

gud luck k? slalu doakan kengkawan~

Unknown said...

nape benti keje eyh? leh taw dak?

Amar san said...

erdiana hata, apsal ko dah tak speaking ha?

haha

Amar san said...

woi me, apsal dah lama tak nampak ko gi kelas?

haha

Amar san said...

cari kije ni gamble jugak laa sebenarnya..

yela, masa pegi interview tu, mana laa kita nak tahu bos kita tu kedekut ke tak kan..

lagipun kalo dia kasi kita rasa taik hidung dia so that kita boleh check taik idung tu masin ke tak, sure kita tanak rasa punya laa kan, pasal takut batal posa lak nanti.. and kalo interview tu bukan bulan posa pun sure kita tak lalu nye nak makan taik idung dia tu semata2 nak check bende tu rasa masin ke tak..

and kalo kita hypothetically rasa taik idung dia, and hypothetically taik idung tu masin, tak semestinya findings kita tu 100% credible pasal takde lagi experiment yang mengkaji hubung kaitan antara taik idung dgn kedekutan seorang bos itu..

aduh, aku mesti tgh bosan gila sampai boleh komen panjang2 pasal keje n taik idung.. hehe..

Amar san said...

weh aku update blog aku lagi..

haha semangat gila update blog hari nih..

hansuke said...

ko memang giler kuasa..hahha..nk tulis 10 entry per 1/2 hour..memang tamak..hehhe..pepon aku suke ko aktive menulis..good for u bro..=)

An Ikram said...

eleh amar, sebok jual cite dia update blog.

Amar san said...

aku dah tambah pos baru lagi..
haha

Amar san said...

wawawawa..

blog dia dah lawa..
siap ada bela ikan lagik..
actually agak susah laa nak bagi makan kat hitam tu jer pasal ikan2 merah dok curi makan jugak

haha